yes

Securitate și siguranță

2. Combaterea criminaliității de orice fel.

Nivelul de trai și calitatea vieții sunt în strânsă legătură cu respectarea normelor de conviețuire socială și a valorilor constituționale pe baza cărora a fost construită societatea românească. Respectarea acesor norme și valori vor duce la un nivel de siguranță și ordine publică ridicate și vor asigura un climat de încredere sporit în toate domeniile vieții publice.

Rețelele transnaționale de criminalitate organizată au atins și țara noastră, astfel regăsindu-ne în calculele traficanților, fie că vorbim de trafic de droguri, de deșeuri sau ființe umane.

Domeniul educației a fost de asemena afectat, fiind dezvoltate rețele specializate în procurarea unor acte de studii eliberate pentru o serie de cetățeni străini care nu frecventaseră cursurile acestor instituții și nu cunoșteau limba română, astfel fiind dobândit în mod nelegal drept de practică pe teritoriul Uniunii Europene. Cu acest prilej a fost denaturată libera concurență iar cetățenii au fost expuși la riscuri de malpraxis.

Plagiatul reprezintă furt. Furt de cunoștințe. În România, în continuare ne confruntăm cu o acută criză, cu o inflația de titluri de doctor, fără ca domeniul de cercetare abordat și rezultatul cercetării să reprezinte o contribuție notabilă în domeniu. Rolul C.N.A.T.D.C.U. este unul esențial pentru dezvoltarea și implementarea corectă  a procesului de cercetare științifică doctorală și postdoctorală.

Furtul de proprietate intelectuală și industrială reprezintă de asemena serioase amenințări la adresa securității naționale și a dezvoltării economiei românești.

Cooperarea polițienească trebuie dezvoltată și asigurată în continuare pentru pregătirea solidă a noilor polițiști și specializarea continuă a lor pentru a face față misiunilor, planurilor de acțiune necesare asigurării unui climat de ordine și siguranță ridicat.

Combaterea traficului de droguri, a traficului de ființe umane, a delincvenței, a delincvenței juvenile, a corupției, a evaziunii fiscale, a criminalității organizate, reprezintă prioritatea zero a mandatului meu.

Cooperarea instituțiilor din domeniul judiciar trebuie atent urmărită și adaptată continuu la dinamicile date de evoluțiile societăților și a diversificării modului de acțiune a rețelelor infracționale.

Este necesară totodată, adaptarea standardelor și a practicilor de luptă împotriva spălării banilor și a finanțării terorismului și creșterea capacității de cooperare la nivelul Unităților de Intelligence Financiar prin Oficiul Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, conform standardelor Egmont.

Asigurarea continuă a necesarului de procurori specializați în cadrul parchetelor, a Parchetului General, a Direcției Naționale Anticorupție și Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism pentru a face față nivelului crescând de infracțiuni de corupție, a celor de mediu, a celor informatice precum și a celor care au impact transfrontalier, cu proponderență a celor de trafic de droguri în condițiile apariției unor noi tipuri de droguri și precursori ai acestora care distrug din temelii viețile tinerilor și care sunt din ce în ce mai expuși acestor fenomene.

Securitatea cibernetica a României trebuie asigurată în mod continuu și în egală măsură cea Europeană, în condițiile în care societatea este expusă unor noi amenințări provenite din mediul virtual cum sunt atacurile de tip malware, ransomware dar și spamming, phishing, scamming, internet trolling și nu în ultimul rând furtul de identitate electronică și a datelor cu caracter personal, date biometrice pentru campanii de denigrare de tip moking sau atacuri de tip spoofing și prin traficarea unor cantități mari de date cu caracter personal de către grupările infracționale și de hackeri care acționează la nivel internațional.

Dezvoltarea și creșterea rezilienței rețelelor și bazelor de date, reprezintă un aspect important în sporirea încrederii cetățeanului în instituțiile responsabile în domaniul tehnologiei

informației. Se impune și înăsprirea sancțiunilor în ceea ce privește infracțiunile informatice rezultate ca urmare a lipsei autorizărilor necesare pentru un anumit tip de proces tehnologic sau informatic precum cel al inteligenței artificale.

Operaționalizarea registrelor pentru evidența persoanelor care au săvârșit infracțiuni de agresiune sexuală pentru monitorizarea în vederea evitării ca pe viitor să mai săvârșească astfel de infracțiuni.

Crearea unui mecanism de prevenție timpurie în ceea ce privește evaziunea fiscală și aplicarea cu rigurozitate a măsurilor de executare extinsă și creșterea capacității operaționale a Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și gestionarea eficientă a creanțelor provenite din infracțiuni.

Skip to content